Vakantie Yoga Oefeningen Fijne yin-yoga-serie voor op je vakantiemat!

We-time
En dan na een heel jaar, waarin iedereen druk is geweest, is het vakantie. Met het hele gezin gezellig twee of meer weken op vakantie. En hoe zit het dan met je ME-Time?

We leven en beleven meer samen en zitten meer op elkaars lip. En dat is best even wennen, want tegenwoordig hebben niet alleen de volwassenen, maar ook de kinderen de hele winter een vol programma. En leven we soms, niet negatief bedoeld, toch wel een beetje langs elkaar heen. De vakantie is het moment om weer even naar elkaar toe te groeien, goede gesprekken te voeren en naar elkaar te luisteren.

Maar, zeker wanneer je dit gewend bent, is het ook tijdens de vakantie fijn om even tijd alleen door te brengen! Je yogamat is dan de beste plek om je even terug te trekken. Ik ga even yoga doen, klinkt bovendien aardiger dan ik heb even tijd voor mezelf nodig ;)

Yoga-time = Me-time
Een yin serie met een beetje yang is dan heerlijk! 'S ochtends als iedereen nog slaapt, midden op de dag in de schaduw, wanneer de andere een siesta houden! Of voor het slapen gaan bij kaarslicht. Alhoewel, een wijntje voor de tent met een goed gesprek ook heel verleidelijk is voor de avonduren.

De yogaserie

Start je serie met een aantal zonnegroeten ( zie blog: groet aan de zon) om wat yang toe te voegen.

Back in Balans Yin FlowFoto credits: Back in Balans

  1. Doe de eerste twee houdingen, catstretch, een aantal keer. Hol/bol/hol etc.
  2. De derde houding, downward dog, houd je vast, zolang als goed voelt. Denk aan 5 ademhalingen.
  3. De overige houdingen kun je 3 - 5 minuten vast houden.
  4. Zoek een lichte rek op, maar vermijd pijn! Bij een scherpe pijn of pijn in de gewrichten verander of ga je uit de houding.
  5. Doe de serie eerst met rechts en vervolgens met links.

Veel Me & We -time gewenst!

Back to top