Yin Yoga Back in Balans Amsterdam Met deze tips en yogaserie het hele jaar op vakantie

Alweer toe aan vakantie... We kennen het allemaal: De eerste werkweken zitten er op en de genoten vakantie lijkt mijlen ver achter ons te liggen. Een aantal weken verder is het nog duidelijker: fietssleutels nog in het slot, van alles kwijt en last but not least, kortaf tegen onze omgeving. Het is duidelijk een signaal van een 'vol' hoofd. Een vakantie zou helpen, even je hoofd 'leeg' maken....

En dan komen we bij het misverstand: Mijn hoofd is zo vol, ik heb vakantie nodig...

Mijn hoofd is zo vol
Je hoofd is elke dag even vol. Het is de aandacht die je aan deze gedachten schenkt die maakt dat je het gevoel van een vol hoofd ervaart!

Wanneer we streven naar een leeg hoofd bedoelen we innerlijke rust. Selectiever omgaan met de aandacht die je aan je gedachten schenkt, zorgt voor meer innerlijke rust: Welke gedachten geef je wel aandacht en welke niet. Wanneer je het patroon van je gedachten leert kennen, lukt het je steeds beter om niet verstrikt te raken in de hectiek van je gedachten.

Ik heb vakantie nodig om mijn hoofd 'leeg' te makenYogastudio Amsterdam
De innerlijke rust die je ervaart na de vakantie is vaak tijdelijk. Eenmaal thuis zal de afwezigheid van prikkels van een nieuwe omgeving en de aanwezigheid van de dagelijkse zorgen er zo weer voor zorgen dat je in je hoofd zit. Yin yoga en meditatie zorgen voor een blijvend resultaat. En je kunt het gewoon thuis doen. Op elk moment!

Meditatie
Iedereen kan mediteren! Gewoon starten en ervaren wat het je brengt. Organiseer een kwartiertje de tijd voor jezelf! Creëer een rustige plek waar je niet gestoord wordt. Zorg dat je comfortabel zit (op een stoel mag ook) of ligt op je rug, eventueel met een meditatie muziekje. Breng je aandacht nu naar je adem en observeer. Wat voel je, ervaar je? Lukt het je om in het moment te bijven, gedachten aan je voorbij te laten gaan? Is het lastig, breng dan je focus terug naar je adem! 10 minuten mediteren is al heilzaam!

Yin Yoga
Yin Yoga is een hele rustige yoga vorm. Uitermate geschikt om je te ontrekken uit de hectiek en je hoofd 'leeg' te maken. Het is fijn als je een yinles(sen) zou kunnen volgen om het je eigen te maken. Maar met onderstaande foto's en tips kun je, als je goed naar je lichaam luistert, thuis ook veilig wat Yin Yoga doen. Maak er een meditatieve yoga sessie van. Bovenstaande meditatie tips zijn van toepassing wanneer je in de houding zit of ligt.

» luister naar je lichaam, pas de houding aan wanneer je pijn ervaart
» een milde rek kan ongemakkelijk voelen maar is nodig om de houding zijn werk te laten doen
» het streven is 5 minuten in de houding te blijven, maar bouw het op, start met 2-3 minuten
» probeer volledig te ontspannen in de houding, gebruik kussens en dekens ter ondersteuning
» bij fysieke beperkingen (blesssures, zwangerschap etc.) raadpleeg dan eerst je arts of een yogadocent

Yin Yoga Back in Balans Amsterdam

Lessen en Workshops
Op dit moment zitten de Yin Lessen vol bij Back in Balans, maar je bent altijd welkom voor een losse les. Informeer naar de mogelijkheden op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Back in Balans organiseert verschillende Yin en Meditatie workshops waar je ook als niet-lid aan deel mag nemen. Via de nieuwsbrief blijf je op de hoogte, aanmelden kan via de site www.backinbalans.nl

Voor alle workshops geldt dat we werken in kleine groepen, max.8 deelnemers! 

Back to top