Blog

massage

In het Oosten is massage een vanzelfsprekend onderdeel van het familieleven. Je drinkt samen gezellig thee, praat en masseert. Het masseren wordt hier met de paplepel ingegoten en de technieken worden van ouder op kind doorgegeven. Het masseren is zowel voor de gever als voor de ontvanger heilzaam. 

zelfcompassiehout

In deze korte meditatie geven we de 5 elementen Hout, Vuur, Aarde, Metaal en Water aandacht. Hiermee brengen we de energie in de elementen in balans. Het is een meditatie in beweging. Fijn als je het lastig vindt om stil te zitten. Daarnaast bevat de meditatie een stukje selfcare in de vorm van een hoofdmassage. Mooi om het Aarde element te versterken, zorgen voor jezelf. Het Aarde element is het voedende element en voedt alle andere elementen. Goed voor jezelf zorgen is dus belangrijk om je energie in balans te houden. 

Yoga & Meditatie

meditatie grasBack in Balans heeft een meditatie voor je online gezet om verder aan je mentale conditie te kunnen werken. Een korte meditatie van 7 minuten om je lichaam tot rust te brengen. Je kunt deze meditatie op je gemak thuis uitvoeren. Ga rustig liggen op je mat, zorg dat je comfortabel bent en volg de aanwijzingen in de meditatie.

"In balans tijdens de overgang"

Voor mijn studie Thai Yoga Massage deed ik onderzoek naar de overgang. Naar fysieke en mentale klachten. Is er een verband onderling? Is er een verband tussen de klachten en lifestyle? En belangrijk: zijn er Balans Ontspanning Yogaook positieve aspecten aan deze periode? Er is veel over te schrijven en ik heb voor jullie een overzicht gemaakt van mijn bevindingen, waarin ik vooral de verschillen tussen de Oosterse en de Westerse visie aangeef.

Wil je nog meer weten over de overgang in relatie tot yoga en Thai Yoga Massage, en ook oefeningen en tips ontvangen? Meld je dan aan voor de gratis Challenge "Yoga & De Overgang". Om de twee weken ontvang je dan drie maanden lang lifestyle adviezen, opdrachten en info over speciale lessen en Thai Yoga massage behandelingen. Dan ben je heel snel weer in balans!

Maroesja de Ruyter

Maroesja is de vaste invaldocent bij Back in Balans. Naast de invallessen geeft ze verschillende workshops en Yin Yang XL.

Maroesja stelt zich aan jullie voor:

“ Vanaf het eerste moment dat ik in 2002 een Ashtanga yoga-les volgde, had ik het gevoel van ‘thuiskomen’. De vloeiende flow bewegingen gaven mij het gevoel van dansen, want daar liggen m’n wortels. Ik ben opgeleid aan de Nationale Balletacademie. Naast lichaamsscholing kreeg ik daar mijn eerste anatomie-lessen en maakte ik kennis met de subtiliteit en kracht van Pilates. In 2008 volgde ik de 200 hrs Ashtanga Vinyasa Teacher Training, en ben ik begonnen met het lesgeven bij verschillende studio’s. Mijn studiejaren aan de Zen-Shiatsu opleiding vulde mijn kennis over het menselijk lichaam en zijn energiebanen nog meer aan. Momenteel studeer ik aan de Yoga Therapy Institute, een opleiding die dieper ingaat op de (preventieve) gezondheidsaspecten van yoga. 
 
In mijn lessen hoop ik je te inspireren om (wederom) contact te maken met jezelf en te helpen om de kracht, souplesse en ruimte die je in je lichaam hebt te ontdekken. Daarnaast vind ik het belangrijk om je ontspanning en rust te laten ervaren.
Back in Balans is een studio die mij aanspreekt vanwege het intieme karakter en de ruimte om persoonlijke aandacht te geven aan de studenten. Ik kijk er dan ook erg naar uit om aan jullie les te geven!”

aromatherapie yoga korianderOnze zintuigen zorgen er de hele dag voor dat we de wereld om ons heen in perspectief plaatsen. We kijken, horen, voelen, ruiken en proeven wat af. Een drukte van jewelste in ons waarnemingssysteem! Al deze indrukken vormen emoties en hebben invloed op hoe we ons voelen en hoe we reageren op situaties in de toekomst.

 

gewicht in balans

Kan yoga je helpen als je wat overtollige kilo's wilt kwijt raken?

De enige manier om af te vallen is minder energie (voeding) in te nemen dan je verbrandt. Er zijn drie mogelijkheden om dit te voor elkaar te krijgen:

  1. Verbrandingsniveau omhoog door méér te gaan bewegen.
  2. Verbrandingsniveau omhoog door stressniveau omlaag te brengen.
  3. Energie-inname omlaag door gezonder en minder te gaan eten.

Lees hoe yoga je hierin kan ondersteunen!

13293
Fotocredit:JosevanRiele
Wanneer het bij het opstaan al mis gaat...
Stress, iedereen heeft er weleens mee te maken! Teveel hooi op je vork of lastige situaties, zorgen ervoor dat je hoofd soms overuren draait. 's Ochtends pak je het piekeren waar je de avond ervoor mee geëeindigd was weer op en het is alsof de nacht er niet is geweest...

IMG 2806
fotocredit:DanielleRaats
Een pilateserie voor iedere dag van de week
Werk je het schema horizontaal af, dan kun je elke dag een andere spiergroep trainen. Werk je het schema vertikaal af, dan train je per keer meerdere spiergroepen! Beide is mogelijk, zolang je de verschillende spierengroepen maar met een regelmaat traint..

image00020 
Fotocredit:DanielleRaats
Stretch oefeningen leveren meer op dan een flexibele rug!
Als je de oefeningen van Stress Release schouders en bovenlichaam deel 1 en deel 2 met enige regelmaat uitgevoerd hebt, heb je hopelijk kunnen ervaren dat de spanning in rug, nek en schouders is afgenomen. Mochten de klachten verergeren of hetzelfde blijven, dan is het verstandig een bezoek te brengen aan een therapeut. Deze kan beoordelen waar de klachten vandaan komen en een behandelplan opstellen.

Yoga Magazine Back in Balans
Fotocredit:YogaMagazine
Fotosessie
Als personal trainer yoga en pilates heb ik voor het Yoga Magazine een 6 weeks programma mogen schrijven. De opdracht was een yoga en pilates bootcamp programma om net even tot een strakkere zomerversie van jezelf te komen...

Body and Mind Amsterdam
Samenwerking met lifestyle magazine Body and Mind
Body and Mind Amsterdam is een online lifestyle magazine. Samen met andere specialisten op het gebied van gezondheid, schrijven we over alles wat met een gezonde lifestyle te maken heeft!
Back to top